She She Pop, jeden z najbardziej fascynujących kolektywów teatralnych w Europie wraca do Lublina – tym razem z najnowszym spektaklem na temat własności, który będzie współtworzyć z lubelskimi twórcami i publicznością.

Własność zmienia świadomość. Dzieli przyjaciół, komuś daje władzę, innych wyklucza. A przy tym traktowany jest jak oczywistość. O pieniądzach dżentelmeni nie rozmawiają. Nic, co konstytuuje nasze społeczeństwo lub nasze wspólne życie, nie różnicuje naszej społeczności tak bardzo, jak posiadanie (lub nie) pieniędzy. W Oratorium She She Pop wyjawia na scenie doskonale skrywaną tajemnicę własności.

Podobno teatr zachodni narodził się dzięki Tespisowi, pierwszemu aktorowi, który 2500 lat temu odłączył się od chóru. Ale równie dobrze można powiedzieć, że razem z teatrem narodziła się prywatyzacja sceny: od tamtej pory jednostka będzie nieustannie przeceniana, przeciążana i eksploatowana emocjonalnie. Oratorium chce rzucić odrobinę światła na skomplikowane relacje mieszczańskiej publiczności, własności i demokratyczne sposoby rozdzielania władzy. Wspólnie z lokalnym chórem i jego publicznością She She Pop rozpocznie rozmowę na temat własności, by sprawdzić, co o niej myślimy, o jej dystrybucji i związanych z nią problemach. Komu wolno mówić? Kto jest obecny, a kto reprezentowany? Wspólny monolog składa się z wielości głosów, niezgody i okazjonalnej, chwilowej harmonii.

Oratorium w Lublinie jest jednym z etapów pracy nad spektaklem, którego premiera odbędzie się w 2018 roku w Hebbel am Ufer w Berlinie. Pierwszy pokaz ma miejsce na festiwalu Theaterformen 2017 w Hanowerze, kolejny na Konfrontacjach Teatralnych w Lublinie oraz na Festiwalu Teatru Niezależnego ACT w Sofii. Z Sofii Oratorium wyruszy na tournée po Europie, w trakcie którego będzie zbierać wrażenia z rozmaitych ekonomicznych mikrokosmosów oraz – przy okazji każdego przystanku – przeradzać się w wielką i wielogłosową medytację. 

REALIZACJA
Sebastian Bark, Johanna Freiburg, Fanni Halmburger, Lisa Lucassen, Mieke Matzke, Ilia Papatheodorou, Berit Stumpf oraz chór delegatów lokalnych

SCENOGRAFIA
Sandra Fox

KOSTIUMY
Lea Søvsø

MUZYKA
Max Knoth

WSPARCIE ARTYSTYCZNE
Ruschka Steininger

PRAKTYKANTKA
Laia Ribera

DYREKTOR TECHNICZNY, ŚWIATŁO
Sven Nichterlein

PRODUKCJA
Anne Brammen

KOMUNIKACJA
ehrliche arbeit – freies Kulturbüro

ORGANIZACJA TRASY
Tina Ebert

ADMINISTRACJA
Aminata Oelßner

MENADŻERKA ZESPOŁU
Elke Weber

PRODUKCJA
She She Pop

WSPÓŁPRACA
HAU Hebbel am Ufer Berlin, Festival Theaterformen, Münchner Kammerspiele, Kampnagel Hamburg, Schauspiel Leipzig, Schauspiel Stuttgart, Kaserne Basel, ACT Independent Theater Festival Sofia, Festiwal Konfrontacje Teatralne w Lublinie

Sfinansowana przez Niemiecką Federalną Fundację Kulturalną oraz Miasto Berlin – Departament ds. Kultury i Europy.

Pokaz przedpremierowy