SylwetkaAnna Gryszkówna
Aktorka i reżyserka. Gościła na Konfrontacjach w ubiegłym roku, przygotowując miniprodukcję na zlecenie Festiwalu. Na tegorocznych Konfrontacjach będzie gościła dwukrotnie: spektakl Idę zostanie powtórzony, zaprezentuje […]
Aktorka i reżyserka. Gościła na Konfrontacjach w ubiegłym roku, przygotowując miniprodukcję na zlecenie Festiwalu. Na tegorocznych Konfrontacjach będzie gościła dwukrotnie: spektakl Idę zostanie powtórzony, zaprezentuje […]
Reżyserka teatralna, dramaturżka, kulturoznawczyni, doktorka nauk o sztuce. Twórczyni intelektualnych, niedramatycznych przedstawień często nazywanych „scenicznymi esejami”. Na Konfrontacjach gościła dwukrotnie – jako […]
Wojciech Blecharz – reżyser, kompozytor, oboista. Na Konfrontacjach w 2014 prezentował operę Transcryptum, a w 2016 roku gościliśmy Schubert. Romantyczna kompozycja na 12 wykonawców i kwartet smyczkowy w reżyserii Magdy Fertacz, z nagradzaną […]
Marcin Liber – reżyser, scenograf, scenarzysta. W teatrze przyglądał się już m.in. mechanizmom rządzącym światem teleturniejów i programów reality show, prześwietlał popkulturę i brał […]
Powyższe zdanie zdecydowało, że na egzaminie z tekstologii u dr Kitlińskiego, na 3 roku Lingwistyki Stosowanej UMCS, dostałam 6 (tak, wiem, że takiej oceny nie ma w skali akademickiej, ale u dr Kitlińskiego […]
Tematem głównym jest relacja Kościoła i władzy, ale tym co zasługuje na szczególna uwagę jest temat nieco drugoplanowy – spektakl finalnie opowiada o tym, […]
W dzisiejszym odcinku spektakli w nurcie biograficznym spektakl o tytule zaczepnym, Życie intymne Jarosława, który jednak polityczny nie jest. No chyba że za polityczny przyjmiemy aspekt, na którym koncentruje […]
Nowy Teatr wznowił „Apokalipsę” Michała Borczucha. Spektakl, który swoją premierę miał już w 2014 roku, swoim tytułem zdaje się pasować do nastroju, który pojawił się […]
W kolejnym odcinku nurtu biograficznego w teatrze (jakoś tak mi się to ułożyło…) bohaterka skrajnie różna od poprzedniej, inscenizacja równie różna. I znów miałam wrażenie, że jakiś […]
Monodram chronologiczny, minimalistyczny i przystępny. Powstały na fali „mody” na Ginczankę, fali może nie intensywnej, ale niosącej temat już od kilku lat (był koncert-musical Leny Piękniewskiej, […]
Przykład, że Rosjanie może nie mają tak nabożno-modlitewnego stosunku do Dostojewskiego, jak moglibyśmy podejrzewać. Może wręcz przeciwnie, dlatego należy tę inscenizację potraktować jako bardzo […]
Młoda katalońska reżyserka postawiła sobie za cel odnalezienie i opowiedzenie historii kobiety, która była ikoną filmów softcore w Hiszpanii w latach 1970 i 80tych. Spektakl jest w zamierzeniu […]
Może wrażenia po spektaklu są mieszane. Z jednej strony jest to (w sumie) przejmujący kobiecy głos na temat ciemnych stron bycia kobietą. Są tu już […]