• Mężczyzna stojący w centrum kadru, odwrócony tyłem. Na plecach kurtki ma grafikę przedstawiającą bobra na niebieskim tle. W rękach trzyma oświetlone na pomarańczowo sznurki. W tle oświetlony na niebiesko ekran, przed którym stoją oświetlone na pomarańczowo postumenty.
  • Na zdjęciu dwóch mężczyzn w przestrzeni sceny. Na pierwszym planie postument ze sklejki, na którym stoi szklana kula-akwarium. Za postumentem rozłożona na ziemi biała tkanina. Mężczyzna po prawej klęczy, rozkładając przedmioty na tkaninie. Drugi idzie po lewej stronie materiału. Po lewej stronie kadru stół z instrumentami elektronicznymi.
  • Zbliżenie na dłoń trzymającą skorupę ślimaka. Pod dłonią rozłożona biała kartka papieru z rysunkami czarnym atramentem, na których leżą kolejne skorupy.
  • Na zdjęciu dwóch mężczyzn. Na pierwszym planie półprzezroczyste naczynie z wężem oświetlonym na niebiesko. Za nim stoi mężczyzna grający na flecie prostym, w kolorze jaskrawo seledynowym. W tle klęczy drugi mężczyzna, rozkładający przedmioty na pasie jasnego materiału.

Wsłuchajmy się w istniejący poza czasem nurt zdarzeń, historii i doświadczeń, którego archetyp niesie ze sobą rzeka Wieprz.

Jaka jest jej narracja? Czy mieszkający nad nią ludzie i zwierzęta tworzą wspólną społeczność? Czy możliwa jest cisza nad rzeką? Co ona oznacza? Porzućmy swoją ludzką perspektywę, zamknijmy oczy i wsłuchamy się w pulsującą życiem wodę!„Atlas rzeki Wieprz” to praca performatywna dwóch lubelskich twórców – abq, czyli Piotra Pękali poruszającego się swobodnie po rejonach eksperymentalnej elektroniki, oraz Ludomira Franczaka –twórcy i koordynatora międzynarodowych projektów z pogranicza sztuk wizualnych, dźwiękowych i teatralnych.

Ludomir Franczak – artysta wizualny, reżyser teatralny, kurator. Jego prace prezentowane są w galeriach, teatrach, przestrzeni publicznej i festiwalach w Polsce i na świecie. Współpracuje z muzykami (Marcin Dymiter, Robert Curgenven, abq), artystami wizualnymi (Magdalena Franczak, Sebastian Buczek) i teatrami (Schaubude/Berlin, Cross Attic/Praga, Kana/Szczecin, Szwalnia/Łódź), jest członkiem kolektywu, tworzącego polski pawilon na Praskim Quadriennale w 2023 roku.

Zajmuje się problemem pamięci, tożsamości i aktywizmu. Za pomocą działań intermedialnych buduje złożone projekty wykorzystując zarówno sztuki wizualne, dźwiękowe, jak i historię, czy literaturę. Jest autorem wydawnictw artystycznych i dźwiękowych.

Piotr Pękala – kurator interdyscyplinarnych projektów artystycznych. Podjął szereg inicjatyw propagujących elektroniczną muzykę eksperymentalną. Nagrywa i występuję pod pseudonimem „abq”. W swoich pracach posługuje się syntezą modularną. Jego utwory oraz improwizowane występy w formule live oscylują wokół rozmaitych nurtów elektronicznej muzyki eksperymentalnej. Dotychczas samodzielnie opublikował trzy minialbumy: „[spinoza]” – zainspirowany pismami niderlandzkiego filozofa Barucha Spinozy,  „cave” oraz „~ die oder”. Prowadzi działania w ramach inicjatywy „ende neu”, w obrębie której współpracował z artystami wizualnymi i intelektualistami. Współinicjator Grupy Muzyki Eksperymentalnej.