„Towarzyskie ekscesy, sfingowane morderstwo i kalafior niewiadomego pochodzenia. Wyrafinowana manipulacja i naiwność niedojrzałości. A wszystko to podczas tajemniczej biesiady w teatrze. (…) Pierwsza cześć to bardzo dynamiczna, pełna ekspresji opowieść o dziwacznym przyjęciu. To spotkanie przerodzi się z czasem w perwersyjną imprezę, podczas której z wyniosłych arystokratów wyjdą najokrutniejsze i lubieżne zapędy. Druga cześć jest bardziej wyciszona, dotyczy też innych spraw. Oto mamy trupa w sypialni i pogrążoną w żałobie rodzinę, mamy też sędziego śledczego H., który pod wpływem nienaturalnego zachowania gospodarzy, wbrew oczywistym faktom, postanawia przeprowadzić śledztwo. Te, jakże różne w nastroju, części zestawiono ze sobą na zasadzie ostrego kontrastu. Ponurą atmosferę domu żałobników, ich teatralne pozy przeciwstawiono niezwykle żywiołowej biesiadzie, której uczestnicy oddają się dzikim, kulinarno – erotycznym uniesieniom. (…)
Mimo wyraźnych różnic obu części, tworzą one pewną spójną całość – niczym awers i rewers jednej monety – całkowicie odmienne, ale uzupełniające się nawzajem. Paradoksy, kontrasty i świadome wykorzystanie przesady dodają zaś spektaklowi smaczku, dzięki któremu przedstawienie w niczym nie przypomina postnego obiadu hrabiny Kotłubaj.”
Dwie strony medalu, Dorota Mrówka