Wydarzenia
Uwaga: Dla widzów, którzy chcą skorzystać z audiodeskrypcji dostępne będą odbiorniki. Ze względów higienicznych zachęcamy do przyniesienia własnych słuchawek.
reżyseria, scenariusz:Mateusz Atman i Agnieszka Jakimiak
występują, scenariusz:Emilia Florczak, Maciej Karbowski, Michał Kaszyński, Kamil Książek, Helena Rząsa, Iga Szubelak, Hanna Wojtóściszyn, Agnieszka Jakimiak, Mateusz Atman
choreografia:Oskar Malinowski
przestrzeń:Mateusz Atman i Nina Sakowska
kostiumy:Nina Sakowska
opracowanie muzyczne:Marek Zawadzki
asystentury:Aleksandra Bratkowska, Agata Krolow, Dominik Rubaj
W tekście wykorzystano fragmenty “Hamleta” Williama Szekspira w przekładach Jarosława Iwaszkiewicza i Stanisława Barańczaka oraz fragment “Hamletamaszyny” Heinera Müllera w przekładzie Mateusza Borowskiego i Małgorzaty Sugiery.W naszym castingu siedem kończących aktorstwo w Akademii Teatralnej zmierzy się z tekstem, który każdy zna i którego większość osób na świecie nie wypowie ze sceny – z legendarnym Być albo nie być… z „Hamleta” Szekspira. Siedem osób stanie przed dylematem: Jak się dziś Wam zaprezentować? Z której strony dać się poznać? Przez kogo i jak być ocenionym? Dla kogo dziś grać?
To casting na temat autopromocji, konkurencyjności, pewności siebie, wzajemnego oceniania, wzajemnego wstrzymywania się od oceniania, dobrych i złych strategii feedbacku. To casting, jaki mógłby być.
Lajki, komisje, egzaminy, podania i wnioski, prośby i rozmowy o pracę – wszystkie te poważne i niepoważne sytuacje stanowią o naszym być albo nie być, czynią z nas loserów lub wygranych, wpływają na nasz los. Formuła castingu odsłania powszechny mechanizm rządzący naszym życiem: koło Fortuny się toczy i mieli nas po drodze. Casting to nasza szansa na pokazanie się z najlepszej lub najgorszej strony.
***
Mateusz Atman – ur. w 1985 roku; dramaturg; studiował wiedzę o teatrze, filologię polską oraz dziennikarstwo i komunikację społeczną w Poznaniu; asystował Oliverowi Frljićowi przy spektaklu „Nie-boska. Wyznanie”, Agacie Maszkiewicz przy „Błękitnie”; pracował też z Wiktorem Rubinem przy „Detroit” i Pawłem Wodzińskim przy „Samuelu Zborowskim”.
Agnieszka Jakimiak – dramatopisarka, dramaturżka i eseistka. Absolwentka MISH na Uniwersytecie Warszawskim i studentka dramaturgii na Wydziale Reżyserii krakowskiej PWST; recenzentka teatralna i filmowa, laureatka I miejsca w Konkursie o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka. Publikowała m.in. w „ResPublice”, „Dwutygodniku”, „Didaskaliach”, „Kinie”. Autorka opracowania dramaturgicznego i tekstów do spektakli w reżyserii Weroniki Szczawińskiej, współpracowała jako dramaturżka z Oliverem Frljiciem przy spektaklu „Nie-boska komedia. Szczątki” oraz „Nie-boska komedia. Wyznanie”.
***
Dla osób chętnych dostępna będzie aduodeskrypcja spektaklu.
Audiodeskrypcja – narracja opisująca, co dzieje się na scenie, w tym między innymi wykonywane czynności, mimikę, kostiumy, scenerię oraz zmiany scen.
UWAGA: Dla widzów, którzy chcą skorzystać z audiodeskrypcji dostępne będą odbiorniki. Ze względów higienicznych zachęcamy do przyniesienia własnych słuchawek.
Sprzęt do audiodeskrypcji dzięki uprzejmości Stowarzyszenia „Otwieracz”