Anna Karasińska w swoim spektaklu zajmuje się tematem wyobraźni i teatrem jako miejscem, w którym rodzi się fikcja. Jak powstaje umowa między publicznością a twórcami i wykonawcami przedstawienia? Co jest potrzebne, byśmy uwierzyli w rzeczywistość sceniczną? Czy wyobraźnia ma swoje granice? Czy są rzeczy, zjawiska, postaci, których nie da się pomyśleć w teatrze?

Tytuł spektaklu nawiązuje do muzycznej fantazji, która jest utworem o swobodnej, często improwizowanej formie, łączącej różne gatunki muzyczne.

Anna Karasińska debiutowała w 2015 roku w TR Warszawa głośnym spektaklem „Ewelina płacze”.

Spektakl prosty wyrafinowaną prostotą, obłędnie dowcipny, a chwilami wzruszający. (…) „Fantazja” domyka cykl, który można by chyba nazwać tetralogią o patrzeniu i wczuwaniu się. W debiutanckim „Ewelina płacze” aktorzy TR grali zastępujących ich stażystów, wyobrażających sobie, jak to jest być aktorami TR. W „Drugim spektaklu” z Teatru Polskiego w Poznaniu usadzeni na scenie aktorzy odgrywali różne typy wyobrażonych reakcji widzów i ich oczekiwań. Wreszcie, w „Urodzinach” z Komuny Warszawa sama Karasińska, milcząc, stała nieruchomo na scenie, a z offu słuchało się jej monologu o strachu przed publicznymi wystąpieniami, skrępowaniu własnym ciałem – przechodzącego w opis wyobrażonej sytuacji tytułowego święta.

Gra teatralną formą i wyobraźnią, statycznie rozstawieni aktorzy i głos. „Zawsze to samo”? A może powiedzieć, że spektakle Karasińskiej są do siebie podobne, to jak powiedzieć, że podobne są do siebie wszystkie przedstawienia klasycznego teatru dramatycznego – bo w końcu zawsze jest jakaś sztuka, postaci i scenografia?
Witold Mrozek, „Gazeta Wyborcza”

REŻYSERIA

Anna Karasińska

SCENOGRAFIA

Paula Grocholska

CHOREOGRAFIA

Magda Ptasznik

DRAMATURGIA

Magdalena Rydzewska, Jacek Telenga

REŻYSERIA ŚWIATEŁ

Szymon Kluz

KIEROWNICZKA PRODUKCJI

Katarzyna Białach

ASYSTENTKA REŻYSERKI

Malwina Szumacher

OBSADA

Agata Buzek, Dobromir Dymecki, Rafał Maćkowiak, Maria Maj, Zofia Wichłacz, Adam Woronowicz

PREMIERA

9 kwietnia 2017 r.