Wydarzenia
Tych z Państwa, którzy zechcą skorzystać z naszego zaproszenia prosimy o mailowe zgłoszenia na adres konfrontacje@ck.lublin.pl.
W tytule maila prosimy o podanie tytułu spektaklu, który chcą Państwo obejrzeć. Zgłoszenia będą przyjmowane do piątku (5.12) do godziny 12.00. Później na Państwa adresy e-mail trafi kod, który aktywny będzie do 31.12.2020.
Prosimy o czujność w korzystaniu ze swojej poczty mailowej, sprawdzając także otrzymane wiadomości w folderach „Spam”, „Inne”, „Oferty” etc.
„Dom dzienny dom nocny” Olgi Tokarczuk, „Wspólny pokój” Virginii Woolf i wierszy Anny Świrszczyńskiej
reżyseria, opracowanie tekstu:Anna Gryszkówna
scenografia:Klaudia Klimka
opracowanie muzyczne:Andrzej Perkman
obsada:Anna Moskal, Dorota Rubin, Katarzyna Faszczewska
Premiera online jednego z postpandemicznych spektakli o nadziei z cyklu „I co teraz?”, prezentowanego w ramach 25. Konfrontacji Teatralnych.
Anna Gryszkówna wraz z aktorkami: Anną Moskal, Dorotą Rubin i Katarzyną Faszczewską, wspólnie szukają odpowiedzi na pytania jakie postawiła przed nimi nowa, odmienna rzeczywistość. Kobiety wybierają się w podróż, podążając ścieżkami utworów Olgi Takarczuk, Virginii Woolf i Anny Świrszczyńskiej. Mottem tej podróży Gryszkówna wyznacza wiersz „Idę, ciągle idę, na moich drogach zawsze wieje wiatr…”
Czy można wyruszyć w drogę donikąd? Jak iść, jeśli nie można nigdzie dojść? Zamknięcie, terytorium z którego żaden ruch na zewnątrz nie jest możliwy. Przecież Twoim przeznaczeniem, Twoją istotą, Twoją największą potrzebą jest iść. Iść przed siebie, iść mimo wszystko. Musisz wyruszyć w tę podróż.Trzy nietuzinkowe kobiety z różnych perspektyw, doświadczeń i wrażliwości starają się znaleźć ścieżkę, myśl, drogę. Drogę, która zależy tylko od nas, nie od okoliczności – drogę w głąb siebie. Wybrane fragmenty są drogowskazem, inspiracją a wiersz „Kobieta mówi o swoim życiu” światłem lampy podczas wycieczki, na którą nigdy nie miałeś czasu lub nie
chciałeś się wybrać. I nagle okazuje się podczas tej wyprawy, że nie potrzebny ci plecak, że nie chcesz nic zabrać, bo wszystko masz w sobie. Ważna jest tylko mapa – fragment Twoich przeżyć, doznań, tęsknot. Za czym tęsknisz? Czego pragniesz? Co będzie, jak już nic nie będzie? Co zostanie jak już nic nie zostanie? Gdzie uciekniesz? Czy masz bezpieczne miejsce, by się schronić? To miejsce jest w nas, to wielki skarb, że mamy siebie. Świat zrobił fikołka wstrzymując czas. To od nas zależy jak się w tym odnajdziemy, nie od okoliczności. Łatwiej jest podważać, niż stwarzać… Jedno jest pewne mamy czas, wreszcie… Może już czas ukochać siebie, przytulić się do siebie i własnych kolan, zamienić samotność w nadzieję…
I co dalej?
„Idę…”
Jeśli umrę choć trochę lepsza niż się urodziłam – wystarczy…
Warto zaznaczyć, że scenografia, w której funkcjonują bohaterki, przygotowana przez Klaudię Klimkę działającą w ramach projektu Halt Upcycling, jest wykonana z materiałów podlegających recyklingowi. Idzie więc z duchem czasu, który wymaga od nas poskromienia apetytów i szacunku dla naszego środowiska. Autorem muzyki jest Andrzej Perkman.
Anna Gryszkówna – aktorka, reżyserka. Jest absolwentką Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (2002), na tej uczelni studiowała także na Wydziale Reżyserii. Jako aktorka współpracowała z teatrami warszawskimi: Nowym Praga, Studiem Buffo, Starą ProchOFFnią, Laboratorium Dramatu, Teatrem na Woli im. Tadeusza Łomnickiego, Teatrem Dramatycznym, a także z Teatrem Polskiego Radia i Teatrem Telewizji Polskiej, od 2004 w zespole Teatru Nrodowego.
Wyreżyserowała Przesilenie (koprodukcja Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu i Teatru Miejskiego w Lesznie), Poskromienie złośnicy (Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie), Mężczyznę (Teatr Dramatyczny w Warszawie), Reset (Teatr Wybrzeże w Gdańsku) oraz Kilka scen z życia wg Płatonowa (Teatr Dramatyczny w Warszawie). Najnowsze spektakle – monodramu Ginczanka. Przepis na prostotę życia, spektakl Simona K. Wołająca na puszczy (premiera październik 2020). Za reżyserię Poskromienia złośnicy w tarnowskim Teatrze im. Ludwika Solskiego otrzymała indywidualne wyróżnienie 25. edycji Konkursu Złotego Yoricka w Gdańsku.