Adaptacja powieści „Margot” Michała Witkowskiego, nominowanej do Nagrody Nike 2009, w reżyserii Witolda Mazurkiewicza pokazuje fikcyjny świat tabloidów, telewizyjnego show i estradowego kiczu, pełnego błyskotek, medialnych bytów i plastikowego blichtru karier jednodniowych idoli. W tym środowisku cywilizacyjnej złudy rozgrywają się ludzkie historie, w których tragedia przeplata się z komedią a prawda zderza się z kreacją i prowokacją. Bohaterami „Idź w noc, Margot” są ludzie żyjący pod nieustanną presją stwarzania siebie na nowo, zadziwiania i szokowania. Jednak raz zagubiona tożsamość, nie znajdując oparcia w wartościach, rozmywa się przybierając coraz to nowe, kontrowersyjne kształty. W ten sposób zwyczajni, przeciętni ludzie na potrzeby estradowego show odsłaniają ukryte głęboko w sobie potrzeby, fantazje i skłonności składając je w historie pełne tandety, kiczu, wyuzdania, prowokacji, brutalności i wulgarności. Odbiciem tego jest także sceniczny świat spektaklu – ubrany w ramy średniowiecznego teatru – z jego misteryjnością i mansjonowym myśleniem o przestrzeni, w której jednak anioł i diabeł są tym samym a postacie wychodzą z groteskowo-komiksowego świata, przerysowane i tragiczne zarazem.

Kompania „Teatr” została utworzona we wrześniu 1995 roku przez trzech absolwentów Wydziału Lalkarskiego warszawskiej PWST: Witolda Mazurkiewicza, Jarosława Tomicę i Michała Zgieta. Aktorów połączyło wspólne widzenie teatru oraz znużenie jego współczesnym obliczem i formą doświadczane w czasie dziesięcioletniej pracy w teatrze państwowym. Od 1996 roku Kompania współpracuje z Teatrem Provisorium, razem realizując spektakle: „Ferdydurke”, „Koniec Wieku”, „Sceny z życia Mitteleuropy”, „Do piachu”, „Trans-Atlantyk” i „Homo Polonicus”.