Teatr Dondoro został założony przez Hoichi Okamoto w Tokio w 1974 roku. Ekspresyjny styl czerpie on z form butoh, ale tworzy właściwie nowy rodzaj teatru, łącząc tradycyjne formy teatru japońskiego – bunraku i no – z elementami nowoczesnej sztuki mimicznej i technikami tańca. Poza tym o unikalności stylu teatru, z którego emanuje świat emocji i głębokiej nieświadomości, decyduje wykorzystanie masek i kukieł wielkości człowieka, konstruowanych zresztą przez aktora samodzielnie. Hoichi stara się eksponować urok i specyfikę kukły, nawet gdy wiąże się to z przesunięciem akcentu i rezygnacją z ilustrowania fabuły przedstawienia. Obecność kukły oraz imponująco sprawna animacja oddziałują na widza namiętnością i tajemniczym pięknem.

Przywołana z tradycji legenda o zdradzonej kobiecie zyskuje prawdziwie unikalną i współczesną formę. Spektakl Dondoro ukazuje cichy, lecz burzliwy dramat erotycznej fascynacji, miłości, zdrady i śmierci.

„Okamoto ma wyjątkowa zdolność do zamazywania różnicy pomiędzy rzeczywistością a fantazja. Tworzy na scenie nowy wymiar, w którym przedmioty powołane do życia naginają wyobraźnię aż do bólu.” – Village Voice (USA)