Sygnowane nazwiskami dwojga reżyserów, Ferenca Sinkó i Lety Popescu, „Parallel” powstały w oparciu o doświadczenia performerek Lucii Mărneanu oraz katy bodoki-halmen. Spisane przez cały zespół opowieści złożyły się na prowokacyjne przedstawienie, w bezpośredni sposób poruszające takie tematy jak: ciało, tożsamość seksualna, odrzucenie i akceptacja. Ciała w ruchu, drag show oraz autorskie utwory wykonywane przez katę bodoki-halmen z towarzyszeniem muzyki miksowanej na żywo przez Danagę tworzą dynamiczny i intrygujący spektakl.

Jak Twoja tożsamość kulturowa (gender) i seksualna widoczna jest w Twoim codziennym życiu – i dla kogo? W jakim stopniu określa Twoje funkcjonowanie w społeczeństwie, czy i jak wpływa na Twoje relacje, na sytuację ekonomiczną, na kontakty w pracy, z przyjaciółmi, z rodziną? Jak ten wpływ zmieniał się w historii, jak bardzo uzależniony był od ówczesnego kontekstu społecznego, ekonomicznego? I czy masz dzisiaj gdzie i z kim o tym rozmawiać?

Lucia Mărneanu – performerka
Ukończyła Wydział Sztuk Pięknych Uniwersytetu Sztuki i Projektowania w Klużu (2010) oraz Wydział Teatru i Telewizji Uniwersytetu Babeș-Bolyai w Klużu (2013). W trakcie studiów uczestniczyła w licznych warsztatach (między innymi z Silvią Calderoni, Bronwyn Tweedle, Sybrigą Dokter, Peterem Urayem), wymianach międzynarodowych (w Belgii, Chorwacji, we Włoszech), jak również wielu festiwalach zarówno w kraju jak i za granicą (Temps d’Images w Klużu, Bucharest Fringe Fest, Narodowym Festiwalu Teatrów Niezależnych, Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Studenckich SPOT). Za swój pierwszy niezależny projekt „10 Studies About Love With Small ‘l’” zaprezentowany w 2013 roku podczas Narodowego Festiwalu Teatrów Niezależnych (Rumunia) otrzymała nagrodę specjalną jury za najlepszą interpretację. W swej pracy Lucia koncentruje się na tym, jak używając pozateatralnych środków można opowiedzieć lub zafałszować daną historię.

Prowadzi blog w języku rumuńskim: http://marneanulucia.wordpress.com

kata bodoki-halmen – performerka
Niezależna artystka pochodząca z małego miasteczka w Rumunii. Już w szkole podstawowej, a potem średniej zaczęła eksperymentować z muzyką, fotografią, aktorstwem i literaturą. Studiowała filozofię i sztuki teatralne jednocześnie poszukując własnej drogi życiowej poprzez taniec (improwizacja kontaktowa oraz taniec współczesny), występy jako klaun, aktorstwo, medytację, czytanie, śpiew oraz grę na wielu instrumentach muzycznych (m. in.: ukulele, gitara, flet, drumla czy oprogramowanie Ableton Live). Zrozumiała, że zamiast skupiać się na jednej z tych dziedzin woli połączyć wszystko to, czego się nauczyła. Obecnie bierze udział w przedstawieniach, w których łączy zamiłowanie do muzyki, tańca i teatru. Kata z pasją odkrywa nowe formy ekspresji swego ja; jej spontaniczność i zamiłowanie do improwizacji widoczne są zarówno w jej działalności artystycznej jak i życiu codziennym. Wierzy, że z łączenia tych jakże różnorodnych elementów oraz współpracy z innymi artystami może zrodzić się coś wyjątkowego. Pomaga jej to także zachować umysłowo-duchową otwartość, być bardziej elastyczną i nie zatracić ciekawości świata.

Ferenc Sinkó – koncept / choreografia / reżyseria
Po ukończeniu w 2002 roku Wydziału Teatru i Telewizji Uniwersytetu Babeș-Bolyai rozpoczął pracę w Teatrze Węgierskim w Klużu. Od 2002 wykłada na macierzystej uczelni, gdzie w 2008 roku otrzymał etat pracownika naukowego. Ma w swoim dorobku role w klasycznych przedstawieniach autorstwa Czechowa, Szekspira, Buchnera, Ibsena i wielu innych reżyserowanych przez wybitnych twórców teatralnych takich jak Gabor Tompa, Andrei Şerban, Silviu Purcărete, Mihai Măniuţiu czy David Zinder. Jest twórcą choreografii do ponad 15 przedstawień, na swoim koncie ma także choreografię i reżyserię przedstawień tańca współczesnego: „Parallel” (2013), „Divas” (2011), „post.sync” (2010), „Message” (2009) oraz „sunSET” (2007), wyprodukowanych przez GroundFloor Group, jak również „Samples” (w produkcji AltArt Cluj – 2008, 2010). Może się także pochwalić współpracą z Melindą Jakab i Péterem Urayem jako tancerz i drugi choreograf. Jest założycielem i dyrektorem Grupy GroundFloor.

Leta Popescu – reżserka
W 2013 roku ukończyła reżyserię teatralną na Wydziale Teatru i Telewizji Uniwersytetu Uniwersytetu Babeș-Bolyai w Klużu, gdzie obecnie kontynuuje studia magisterskie. W trakcie studiów Leta Popescu pracowała jako asystent reżyserów Alexa Visariona, Alexandru Dabija oraz Bronwyn Tweddle przy ich projektach realizowanych w Teatrze Narodowym w Klużu oraz na Wydziale Teatru i Telewizji. Uczestniczyła także w licznych warsztatach prowadzonych przez Alexandru Dabija, Cristi Juncu, Davida Schwartza, Bronwyn Tweddle, czy Cătălinę Buzoianu.
Prowadzi blog w języku rumuńskim: http://letapopescu.wordpress.com

Daniel Aga – muzyk
Swoją przygodę z muzyką Danaga (Daniel Aga) rozpoczął w 1998 roku jako wokalista i gitarzysta zespołu rockowego. Na jego pierwszą płytę „Am n-am aripi” składają się opowieści o wyobcowaniu i poszukiwaniu własnej drogi we współczesnym świecie. Danaga może pochwalić się współpracą z wieloma artystami, są to m.in. Florin Tarlea, Mihai Pop, Adi Tudoran (Electroclown), Bogdan Rakolcza czy Mircea Florian. Jego produkcje znalazły się na kompilacji „Culese din Cartier” wyprodukowanej przez znany rumuński zespół „Subcarpati” oraz na składance „Buzz RO! 2011” wydanej przez Local Records. W wolnych chwilach jest perkusistą w zespole specjalizującym się w muzyce improwizowanej „Your Brain On Drums”.

http://inspirationist.ro/danaga-am-n-am-aripi/