Wydarzenia
Eyal Weiser
Partnerzy kreatywni i performerzy:Adili Liberman, Max Wagner, Sylwia Drori, Tamar Lam
Zdjęcia, montaż i konsultacja artystyczna przy „Sometimes I Need to Walk Far Away from Where I Am to See Myself” i „Desert of the Real”Hinda Weiss
Koncepcja wizualna „White Lie”:Rami Maymon
Kostiumy i scenogafia:Adam Kalderon, Tamar Levit
Konsultacja choreograficzna:David Kern
Dramaturgia „White Lie”:Natalie Fainstein, Kilian Engels
Światło:Omer Sheizaf
Kierownik planu:Sahar Gadesh
Produkcja:Shiran Shveka
„Jeśli Niemcy są «brutalnym ojcem», który zainicjował ostateczne rozwiązanie, a Polska «matką Ziemią», noszącą w swym łonie okrucieństwa Holocaustu, to Izrael jest owocem tego grzechu; «chorym dzieckiem» zrodzonym w wyniku tego gwałtu”.
Ten dramatyczny, radykalny cytat pochodzący z artykułu niemieckiego publicysty Olivera Talla „Gdzie spotykają się trzy drogi”, opublikowanego na łamach „Sueddeutsche Zeitung” w lecie 2014 roku, rozbudził drzemiącą w każdym z nas bestię i zapoczątkował gorącą dyskusję na temat „więzów krwi” łączących nasze państwa.
Artykuł Talla podejmował kwestie różnych sposobów postrzegania polityki Izraela, jakie wykształciły się w polskim i niemieckim społeczeństwie w czasie wojny w Strefie Gazy i odsłonił po raz kolejny lawę wrzącą pod powierzchnią naszych osobistych i artystycznych przyjaźni. Właśnie dlatego ten artykuł stanowił dla nas stały punkt odniesienia podczas całego procesu twórczego.
W niezależnej inicjatywie „How’s the Beast?” chcemy, poprzez użycie własnych środków artystycznego wyrazu, badać proces normalizacji stosunków pomiędzy naszymi państwami oraz różne narracje kolektywne, które się w nich wykrystalizowały od czasu II wojny światowej. Gdy uświadomiliśmy sobie fikcyjność i manipulatywność tych narracji, postanowiliśmy je zakwestionować. Chcieliśmy obnażyć to, czym były – niczym więcej niż teatrem politycznym.
Agnieszka Tz’zak, Uriah Rein Merchav, Liora Alshech