Konteksty

Franco „Bifo” BerardiFabryka nieszczęścia

Pojęcie szczęścia to nie kwestia nauki, lecz ideologii. Tak powinniśmy je rozumieć. Nawet jeśli w publicznym dyskursie spójna, naukowa debata […]

Ahmet ÖğütOparte na faktach

Słoneczny dzień w Berlinie. Ahmed jest w swoim mieszkaniu przy Karl-Marx-Straße. Szuka telefonu, aby zadzwonić do Ahmeda. Telefon dzwoni. Po […]

Bojana Kunst„Artysta w pracy”

Rozdział 1 Opór sztuki zaangażowanej Łatwo by nam było zastygnąć w tej pozie, ale nie, od razu zaczynamy się spierać. […]

Bojana KunstOpór sztuki zaangażowanej

Łatwo by nam było zastygnąć w tej pozie, ale nie, od razu zaczynamy się spierać. Budowniczowie, Chto Delat, 2015   […]

Joanna KrakowskaAuto-teatr w czasach post-prawdy

W ostatniej scenie „Amatora” Krzysztofa Kieślowskiego z 1979 roku tytułowy bohater – filmowiec-amator – kieruje kamerę na siebie. Nie powoduje […]

Marta KeilAutonomia / Instytucja / Demokracja

  Wychodząc z założenia, że niemożliwe jest dzisiaj tworzenie teatru politycznego bez krytycznego przyglądania się warunkom produkcji, zbudowaliśmy program 21. […]

Marina Otero VerzierZabezpieczone ciała. Architektura posiadłości Osamy bin Ladena w Abbottabadzie

  Od października 2011 roku makieta otoczonej murem posiadłości Osamy bin Ladena jest częścią stałej ekspozycji w lobby Narodowej Agencji […]

Gob SquadO uczestnictwie

Współdzielone doświadczenie Już na samym początku swoboda wyboru tego, co oferujemy naszym widzom, pokazała nam, że widzowie (czy ludzie w […]

21. Konfrontacje TeatralneWprowadzenie

Festiwal jest publiczną instytucją sztuki, a więc ma konkretną rolę, obowiązki i odpowiedzialność ‒ zarówno wobec artystów, jak i publiczności; […]

Rozmowa Janusza Opryńskiego, Marty Keil i Grzegorza ReskePo co nam Festiwal?

Janusz Opryński: Słuchajcie, minął rok. Jak pamiętacie, rok temu rozmawialiśmy o historii festiwalu, ale też o procesie definiowania go na […]

Stephen BottomsKRYTYCZNA ODSŁONA: POLITYKA, EROTYKA I PENNY ARCADE

W okresie od późnych lat 70. do wczesnych lat 90. XX wieku w nowojorskich klubach, galeriach i teatrach alternatywnych pojawił się całkiem odrębny gatunek teatralny […]

ERWIN JANSPęknięta wspólnota – o Needcompany

Czasem nazwa znaczy więcej, niż się wydaje. Kiedy w 1986 roku reżyser Jan Lauwers założył grupę teatralną, postanowił nadać jej nazwę […]

Teatr Kana „Projekt: Matka”

„Projekt: MATKA” to przewrotna, pełna ironii i poczucia humoru opowieść o młodych matkach, odkrywających jasne i „ciemne” strony macierzyństwa, uroki i trudności bycia mamą, opowieść o ich […]

Alexis ClementsJa jestem archiwum – Śladami Peggy Shaw i Lois Weaver

Sala konferencyjna wypełniona była po brzegi. Ogromny stół stojący pośrodku przykryty został białym papierem i zapraszał zgromadzonych, by na nim gryzmolić. Niemal u szczytu […]

„Dwie niepodobne historie”.Rozmowa z Ewą Wójciak i Adamem Suwartem

IKS – Poznański Informator Kulturalny, Sportowy i Turystyczny, 12/2014 Rozmawia Stefan Drajewski Dlaczego akurat taki tytuł? Ewa Wójciak: Bo są to dwie historie […]

Alexander Karschnia, andcompany&Co.Black Bismarck

Po Europie krąży widmo – widmo kolonializmu. Wszystkie potęgi świata zgromadziły się w Wiedniu, by podzielić między siebie Afrykę. Z inicjatywy „Żelaznego Kanclerza”, Otto […]